فنانين

هشام سليم يعلن عن هجرة ابنه خارج
انشر عبر الفيسبوك طباعة ارسل لصديق

هشام سليم يعلن عن هجرة ابنه خارج مصر بسبب التنمر الذي تعرض له


دافع الفنان هشام سليم عن ابنه المتحول جنسيا "نور" بعد تصريحات صادمة  للأخير نفى فيها معاناته من التغير الهرموني، واعترف أنه قام بتحويل جنسي كامل من فتاة إلى رجل بدون مبررات عضوية، وهو ما فتح عليه باب الانتقادات واسعا رغم تعاطف عدد كبير من رواد مواقع التواصل الاجتماعي مع فور إعلان هشام عن قصة ابنه.


هشام سليم وابنه نور

طلب هشام سليم الرحمه لابنه نور حيث قال انه لاتوجد رحمة،  سيضطر ابني أن يسافر خارج مصر ويعيش في مكان آخر بعيدًا عن هنا، رغم أن جميع أصدقائه وعائلته هنا في مصر.

وقال سليم: أنا شايف إنها شجاعة منه إنه بيحاول يفهم الناس الحقيقة ومبيحاولش يستخبى ورا أي ستار، وأنا مقولتش كلام مختلف، أنا مابشوفش الحاجات دي، ومش بقرأ الحاجات دي، لكن في ناس كلموني وقالولي، فعلا مش عارف قال تحول أو تعمد مش عارف، ولكن أنا من البداية قولتله إنت داخل على مرحلة جديدة جدًا وخطرة جدًا.

وأضاف: مش عاوز أقوله هو غلطان أنه بيقول الصراحة لأن مع الأسف أنا متربي على كده، الناس بتقول عليه إنه ميعرفش ربنا وأن ربنا هيحرقه، إبني مابيدورش غير على كلمة واحدة اللي هي الرحمة، إرحموه عاوز الرحمة علشان يعرف يعيش.
وأكد الفنان هشام سليم أن نجله يمر بأزمة نفسية تؤثر عليه وعلى أسرته بالكامل بسبب الانتقادات التي يتلقاها من بعض الأشخاص: أنا عاوز ابني يعيش قريب مني، مع الأسف مع حاجة زي كدة هيشوف حته تانية يعيش فيها وعنده عيلة وأصدقاء والكل هنا، إنتوا بترغموه بقسوتكم أنه يدور على حته تانية يعيش فيها.

إقرا ايضا في هذا السياق:

كلمات دلالية
هشام سليم نور مصر