فنانين

سمية الخشاب: لم أعلم بمقلب فيفي عبده
انشر عبر الفيسبوك طباعة ارسل لصديق

سمية الخشاب: لم أعلم بمقلب فيفي عبده

سمية الخشاب:

كنت عارفة إن فيه برنامج هيتم تصويره في منزل فيفي عبده مع تلميح بوجود مقلب لكن فكرة المقلب كانت بعيدة عن خيالي بما يتضمنه بالفرقعات والصريخ مكنتش متوقعاه


نفت الفنانة المصرية سمية الخشاب علمها المسبق بمقلب زميلتها الفنانة فيفي عبده ضمن برنامجها الرمضاني "خلي بالك من فيفي". وأكّدت الخشّاب أنّ "تماسكها في الحلقة الثانية من البرنامج لم يكن بسبب علمها المسبق بطبيعة المقلب كما روج البعض"، وأشارت إلى أن "طبيعة شخصيتها "قوية" ولا تهتز في المواقف الصعبة، ولكنها تنهار لاحقا!!".


واوضحت سمية في مداخلة عبر تطبيق " ماسنجر " مع برنامج " القاهرة الآن " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة العربية " الحدث "، كنت عارفة إن فيه برنامج هيتم تصويره في منزل فيفي عبده مع تلميح بوجود مقلب لكن فكرة المقلب كانت بعيدة عن خيالي بما يتضمنه بالفرقعات والصريخ مكنتش متوقعاه.

وتابعت النجمة المصرية:"صدقت إن البنت مصابة "بالصرع "، مشيرة أن تماسكها يعود لطبيعة شخصيتها، قائلة " دي طبيعتي في المواقف الصعبة بصمد وببقى بنت بـ100 راجل، ببقى شديدة بس بعدها بتعب ومعدتي وجعتني ... أي موقف صعب بيواجهني في وقته بكون قوية مش بضرب " لخمة " بس أثاره بتطلع بعدين.

واستشهدت سمية بمواقف أصعب مرت بها وأظهرت تماسكا مماثلا ومنها حادثة سيارة وقعت أثناء رفقتها لأسرتها ووالدتها وقالت: مرة عملت حادثة والعربية إتقلبت بيا ست قلبات وقمت وإتصرفت وكنت متماسكة .. ودايما عقلي في راسي في المواقف الصعبة". وأضافت: الوضع كان مرعب وماشتمتش و" التيت " اللي طلعت مكنتش شتايم وحشة كان أخري بقول إيه الجنان والهبل ده ؟ بس الست صعبت عليا عشان كده"، وبررت تصرفها المفاجيء وقيامها بتقديم الإسعافات الأولية للفتاة المصابة بالصرع، قائلة " عندي خبرة في الموضوع ده والطبيعي أن المصاب بالصرع أثناء النوبة ممكن يبلع لسانه عشان كده نزلت على الأرض وإتصرفت وصدقت جداً إنها مصابة بالصرع بعد الرغاوي اللي نزلت من بقها"، كما قالت.

إقرا ايضا في هذا السياق: